معرفی انواع کشنده, مقالات تخصصی خودرو سنگین

کشنده اسکانیا قدرت، امکانات، امنیت، جذابیت همه در یک جا
5 (3)

کشنده-اسکانیا-قدرت،-امکانات،-امنیت،-جذابیت--همه-در-یک-جا

شما جزو کدام دسته هستید ؟

رانندگانی که ابتدا  محو جذابیت طراحی کشنده و امکانات می شوند و سپس دنبال بررسی قدرت و جزییات بیشتر… یا در ابتدا قدرت و نگهداری کشنده مهم هست و سپس جذابیت …

در این مقاله قصد داریم کشنده ای رو معرفی کنیم که در عین جذابیت طراحی فوق العاده ظاهری و کابین داخلی ، از امکانات فوق العاده برخوردار بوده و امنیت بالایی هم دارد.

با ما همراه باشید با این غول جذاب …

اسکانیا اس 500 کشنده جذاب جاده های ایران

واردات-انواع-اسکانیا-اس-500--کشنده-جذاب-جاده-های-ایران

بررسی سری های مختلف کامیون اسکانیا ساخت سوئد

مقدمه

کمپانی اسکانیا یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های سازنده کامیون‌های حمل بار در کشور سوئد است، که از سال 1900(در شهر مالمو سوئد) در زمینه تولید و ساخت انواع ماشین‌های سنگین از جمله کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و… فعالیت دارد. دفتر مرکزی و کارخانه اصلی این شرکت در شهر سودرتلیه می باشد. از مهمترین محصولات برند اسکانیا می توان از کامیون های آن نام برد که به سراسر دنیا از جمله ایران صادر می‌شوند. اسکانیا در پنج سری R، P، S، G و L تولید و عرضه می‌شود، که هر یک خصوصیات و مزیت‌های خاص خود را دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با سری های مختلف اسکانیا آشنا کنیم.

مشخصات فنی کشنده اسکانیا

مشخصات فنی تریلی‌های اسکانیا بر اساس مدل و نوع تریلی متفاوت است. به طورکلی، تریلی‌های اسکانیا از موتورهای قدرتمند با کارایی سوخت بالا استفاده می کنند، این موتورها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته بهره وری سوختی را بهبود می دهند. کامیون های اسکانیا دارای ظرفیت حمل بار بالایی می باشند و انواع مختلفی از تنظیمات جابجایی برای حمل انواع محموله ها را دارند.

از نمونه کاربردهای تریلی های اسکانیا می توان به حمل و نقل بارهای سنگین، کشاورزی، صنعتی اشاره کرد.کامیون های اسکانیا با توجه به تکنولوژی‌های راهبردی، سیستم‌های ترمز پیشرفته، کنترل پایداری و دیگر امکانات ایمنی و همچنین داشتن کابین هایی با فضای داخلی مناسب و امکانات رفاهی بالا، به ایمنی و راحتی راننده و کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد. کشنده‌های اسکانیا مجهز به ریتاردر هستند که با کاهش دور خروجی گیربکس باعث کم شدن سرعت خودرو می شود و به صورت دستی و اتوماتیک، می‌تواند فعال شود. اهرم ریتاردر در حالت دستی دارای 5 مرحله کاهش، که در هر مرحله حدود20% افزایش توان ریتاردر را دارد که با توجه به شرایط رانندگی انتخاب و اعمال می‌شود.

همانطور که پیش تر گفته شد اسکانیا دارای 5 سری کامیون قدرتمند می باشد، در ادامه شما را با انواع این مدل ها آشنا می کنیم.

سری های مختلف اسکانیا در یک نگاه

  • سری R سال ساخت 2004    / قدرت موتور  280 تا 730 اسب بخار / حجم موتور تا 16 لیتر / دارای جعبه دنده 8 و 12 سرعته
  • سری p سال ساخت 2004    / قدرت موتور  220 تا 500 اسب بخار   / حجم موتور تا 13 لیتر / دارای جعبه دنده 8 و 12 سرعته
  • سری G سال ساخت 2007   / قدرت موتور  280 تا 500 اسب بخار   / حجم موتور تا 13 لیتر / دارای جعبه دنده 8 و 12 سرعته
  • سری S سال ساخت 2016    / قدرت موتور  370 تا 730 اسب بخار  / حجم موتور تا 16 لیتر  / دارای جعبه دنده 8 و 12 سرعته
  • سری L سال ساخت 2017    / قدرت موتور  280 تا 360 اسب بخار   / حجم موتور تا 9 لیتر    / دارای جعبه دنده 8 و 12 سرعته

مشخصات فنی کامیون های اسکانیا سری R

همان طور که اشاره شد یکی از محصولات اسکانیا کامیون های سری R می باشد که در رده کامیون های 44 تنی قرار دارد. محبوبیت این کامیون ها در بین رانندگان بسیار زیاد است و به عنوان رقیبی برای مرسدس بنز آکتروس و محصولات ولوو FH در نظر گرفته می شوند. از نمونه کامیون های پرفروش سری R  می توان از R560 نام برد که دارای حجم موتور 16 لیتر و 8 سیلندر، قدرت موتور 560 اسب بخار و گشتاور 2700 نیوتن متر و مدل گیربکس GRSO905R می باشد.در سال 2011 کامیون های سری R لقب ماشین سال را به دست آوردند.

 به صورت کلی کامیون های سری R در پنج تیپ مختلف به دست مصرف کننده می رسد.

کابین روز

کابین کم خواب

کابین خواب معمولی

کابین خواب بلند

خط بالا

مشخصات فنی اسکانیا سری R

مشخصات فنی کامیون های اسکانیا سری P

در سال 2004  اسکانیا سری دیگری از کامیون های خود را روانه بازار کرد که حجم و قدرت در آن ارتقا پیدا کرده و میزان تنوع بیشتری در نوع کابین داشت. موتور های این سری از تکنولوژی EGR استفاده می کنند که مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، و برای پخش و یا خدمات شهری مناسب است و همچنین برای کامیون های اتشنشانی و امدادی کاربرد دارد. در کامیون های اسکانیا سری P شاسی ها نسبت به کامیون های معمولی دارای فضای بیشتری برای قرار گیری باک و دیگر تجهیزات هستند، به طوری که قابلیت قرار گیری تانکر سوخت با حجم 6100 لیتر و میکسر 4*8 ،کمپرسی و ترانسپورتر را نیز دارند. از نمونه مدل های سری P هنوز وارد بازار ایران نشده.

اسکانیا سری P دارای 6 نوع کابین با انواع محوربندی برای کاربردهای مختلف در بازار عرضه می شود.

کابین روزانه کوچک

کابین کشیده کوچک

کابین کشیده متوسط

کابین خوابیده کوچک

کابین خوابیده متوسط

کابین خوابیده بزرگ

مشخصات فنی اسکانیا سری P

مشخصات فنی کامیون های اسکانیا سری G

در سال 2007 اسکانیا اولین محصولات سری G را به بازار عرضه کرد. کامیون های سری G برای مسافت های طولانی و حمل بار مایعات و سوخت ساخته شده بود. به علت طولانی بودن مسیر در سری G ، کابین راحت و جادار طراحی شده که باعث رفاه و راحتی سرنشینان  می باشد.کامیون های سری G اسکانیا برای مسافت های طولانی و ساخت و ساز مناسب هستند. از مهمترین مدل های سری G که وارد ایران شده می توان از G400 نام برد که قدرت موتور 400 اسب بخار ، گشتاوری 2100 نیوتن متر، حجم موتور 13 لیتر و 6 سیلندر خطی می باشد.مدل گیربکس GRS905R

اسکانیا سری G دارای 6 کابین می باشد

کابین خوابیده کوچک

کابین خوابیده متوسط

کابین خوابیده بزرگ

کابین کوتاه

کابین روزانه کوچک

کابین روزانه متوسط

مشخصات فنی اسکانیا سری G

مشخصات فنی کامیون های اسکانیا سری S

در سال 2016 کمپانی اسکانیا جدید ترین و قدرتمند ترین کامیون های خود را به عنوان سری S وارد بازار کرده، کامیون های سری S از زیست سوخت و سوخت های گیاهی می توانند استفاده کنند، که تا 90 درصد تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد. اسکانیا سری s یک کشنده زیبا، جادار و ایمن، مناسب برای حمل و نقل در مسافت های طولانی می باشد که با داشتن تمامی استانداردهای اروپایی با افتخار تا کنون 4 بار لقب کامیون سال را از آن خود کرده است. یکی از قدرتمند ترین مدل های سری S اسکانیا می توان از S500 نام برد. دارای موتور با توانایی 500 اسب بخار،6 سیلندر خطی 13 لیتری که در سال 2021 وارد کشور شد.

مشخصات فنی اسکانیا سری S

مشخصات فنی کامیون های اسکانیا سری L

در سال 2017 اسکانیا سری L را برای استفاده در بخش‌های توزیع و شهرداری راهی بازار کرد؛ طراحی و جریان هوای اسکانیا سری L به گونه ای است که برای رانندگی درون شهر بسیار مناسب است.کامیون های سریL  نسبت به بقیه سری های اسکانیا از سوخت کمتری(حدود 4 درصد) استفاده می کند. در طراحی کامیون های سری L از موتورهای 280 و 340 اسب بخار هم استفاده می شود که این موتور ها گازی هستند. از نمونه مدل های سری L هنوز وارد بازار ایران نشده.

مشخصات کامیون های اسکانیا سری L
منابع مقاله
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *