مقالات تخصصی خودرو سنگین, واردات کشنده

واردات انواع کشنده بنز ، ولوو ، داف ، مان ، رنو و اسکانیا فوری و با ثبت پلاک داخلی
5 (5)

واردات-انواع-کشنده-بنز-،-ولوو-،-داف-،-مان-،-رنو-و-اسکانیا-فوری-و-با-ثبت-پلاک-داخلی

واردات انواع کشنده فوری و با ثبت پلاک داخلی

در این مقاله قصد داریم صفر تا 100 واردات انواع کشنده رو به شما توضیح دهیم و خیلی از سوالات شما رو قبل از خرید انواع کشنده پلاک اروپایی پاسخ دهیم.

 

 

مشاوره واردات انواع کامیون و کشنده اروپایی در مشهد

سوالات قبل از واردات انواع کشنده اروپایی

بیست سوال قبل از خرید کشنده اروپایی
0

هلدینگ میر محمد در حال حاضر روی تمامی برند های اروپایی از جمله بنز ، ولوو ، اسکانیا ، داف ، مان و  رنو  فعالیت می کند ، اما طبق نظر مشتریان در صورت تقاضا برند های دیگر نیز قابلیت واردات دارد.

ثبت  پلاک داخلی کشنده های وارداتی اروپایی بین 60 تا 120 روز زمان می برد.

جهت خرید انواع کشنده اروپایی ، مداکی لازم نیست و هر شخصی می تواند این کشنده ها را تهیه نماید ، اما جهت ثبت پلاک ملی مدارک یک شخص ایرانی مورد نیاز می باشد.

خیر ، جهت خرید انواع کشنده اروپایی سن خریدار ملاک نیست .

خیر ، جهت خرید انواع کشنده اروپایی کارت هوشمند خریدار لازم نیست .

خیر ، جهت خرید انواع کشنده اروپایی گواهی نامه خریدار لازم نیست .

محدودیتی در خرید کشنده ها نمی باشد ، و هر فرد می تواند یک یا چند کشنده را به طور هم زمان خرید کند.

هلدینگ میر محمد جهت رفاه حال مشتریان عزیز ، کشنده های اروپایی را به صورت شرایط نیز عرضه می کند.
اما لازم به ذکر است نصف مبلغ اصلی کشنده نیاز هست در زمان ثبت سفارش پرداخت شود  و الباقی مبلغ به صورت شرایط طی چند مرحله پرداخت می شود.

مبلغ پیش پرداخت معادل 50 درصد قیمت کشنده می باشد.

قرار داد خرید واردات انواع کشنده در دفتر مرکزی هلدینگ میر محمد در مشهد انجام خواهد شد و تحویل خودرو در نمایشگاه  واقع در طرق (مشهد) صورت خواهد گرفت.

پس از رسیدن خودرو در محل نمایشگاه هلدینگ میر محمد ، و قبل از ترخیص خودرو

بله ، در همان ابتدای عقد قرار داد رنگ پیشنهادی کشنده توسط مشتری تعیین می شود.

پس از عقد قرار داد با توجه به اینکه از همان ابتدای واریز وجه هلدینگ میر محمد پیگیری خرید را انجام می دهد ، نهایتا تا 24 ساعت مهلت تغییر رنگ وجود دارد.

بله ، تصاویر و کلیپ های جدید از کلیه کشنده های آماده در مرز قابل رویت برای مشتریان می باشد.

بستگی به مدل دارد از صفر کیلومتر تا 700 هزار کیلومتر

کشنده های وارداتی با توجه به مصوبه دولت ، باید کمتر از 5 سال کارکرد داشته باشند
در حال حاضر سال تولید 2019  الی 2024 می باشد.

با ورود با سال جدید میلادی (2025) تاریخ بروز رسانی می شود.

بله ، وضعیت موتور ، شاسی، محور ها و بدنه کاملاً سالم و بدون ایراد می باشد.

بله ،در صورتی که خودرو موجود باشد در مرز یا نمایشگاه هلدینگ میر محمد.

اما در صورت عدم موجود بودن کشنده ، امکان بازدید نمی باشد.

کشنده های وارداتی تا قبل از پلاک گرفتن حق تردد در کشور را ندارند ، بعد از خرید کشنده ، تا زمان نصب پلاک خودرو در پارکینگ مرزی مستقر می شود.

خیر، با پلاک بین المللی حق تردد ندارد.

بله، تمامی کشنده های وارداتی برای پلاک شدن باید کلیه مراحل استانداد را طی نمایند.

اخبار واردات خودرو و مصوبات سال 1402 برای واردات انواع کامیون و کشنده

 

با اعلام نیاز کشور به خودروهای سنگین و تطبیق آن با میزان تولید داخلی آن‌ها، در حالی که به نظر می‌رسید نیاز به واردات این خودروها تا پایان امسال نباشد، اما مجلس با تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۵۹ لایحه برنامه هفتم، این اجازه را به دولت داد تا به مالکان اتوبوس و انواع کشنده جاده‌ای با سن بیش از ۲۵ سال، مجوز واردات اتوبوس و کشنده جاده‌ای با سن کمتر از ۱۰ سال داده شود؛ این در حالیست که در آیین‌نامه خودروهای وارداتی، تاکید شده که کشنده وارداتی بایستی سن کمتر از پنج سال داشته باشد.

آخر مرداد ماه، هیات وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و همچنین سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و بند (ص) تبصره(۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آیین‌نامه ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون را با هدف پاسخگویی به نیاز حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین رفع نیازهای بخش صنعت و تولید و رفع انحصار، تصویب کرد.

بر اساس این آیین‌نامه خودروهای وارداتی بایستی دارای استانداردهای لازم بر اساس قوانین مربوطه را داشته و سن خودرو بر مبنای سال ساخت، در زمان ورود به کشور باید کمتر از پنج سال باشد؛ همچنین دارا بودن حدود آلایندگی مجاز بر اساس قوانین و مقررات از دیگر شرایط برای خودروهای وارداتی است و منابع ارزی مورد نیاز هم از سوی بانک مرکزی تعیین و ابلاغ می‌شود.

منبع خبر فوق :  خبر گذاری ایسنا

۵۰۰۰ کشنده‌های وارداتی موجود در گمرک تهران

با تصویب این آیین‌نامه، اوایل مهر ماه بود که موضوع ۵۰۰۰ کشنده‌های وارداتی موجود در گمرک تهران به میان آمد و طی بازدیدی که رئیس سازمان توسعه تجارت، دادستان کل کشور و دادستان استان تهران از اداره کل گمرک تهران داشتند، مهدی ضیغمی (رئیس سازمان توسعه تجارت) از ترخیص کامیون‌های کِشنده تا شهریور ماه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خبر داد و گفت: سازمان راهدای از اوایل سال گذشته، متولی واردات کِشنده‌ها بوده است اما پس از مدتی این وظیفه به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شد؛ بعد از این تغییرات و همچنین پیش آمدن بحث‌های مربوط به اسقاط، سردرگمی‌هایی برای صاحبان کالا ایجاد و سبب شد تعداد قابل توجهی کشنده وارد گمرکات کشور شود که فاقد ثبت سفارش بود یا اگر هم ثبت سفارش داشتند در اصلاح آن دچار چالش شده بودند.

یادآوری می‌شود که در ۲۵ مرداد مصوبه‌ای با هدف همکاری حداکثری وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک برای ثبت سفارش و ترخیص کِشنده‌های استاندارد، تصویب شد.

نکته این جا هست یک روز قبل از این بازدید، معاون صنایع و حمل‌ و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، میزان نیاز اعلام شده به خودروهای سنگین توسط سازمان راهداری و همچنین برنامه تولید سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن، با توجه به تولید بیش از نیاز برای خودروهای کشنده با بارگیر غیرثابت و ون مسافری، احتمالا نیاز به واردات این خودروها تا پایان سال جاری نداشته باشیم.

منبع خبر فوق :  خبر گذاری ایسنا

نتیجه کلی مصوبه دولت

و به دنبال این مصوبه، (دوشنبه ۲۴ مهر ماه  1402 )، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۱ ماده ۵۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کرده و بر اساس آن به دولت اجازه دادند به ازای اسقاط هر دستگاه اتوبوس و کشنده جاده‌ای بالای ۲۵ سال نسبت به اعطای مجوز واردات اتوبوس و دستگاه کشنده جاده‌ای با سن کمتر از ۱۰ سال به مالک کشنده اقدام کند. آیین‌نامه اجرائی این بند با در نظر گرفتن مشوق های لازم از جمله اعطای تخفیف در عوارض گمرکی حداکثر ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

پیشنهاد واردات انواع کشنده اروپایی

ضمن احترام به تولید کننده های داخلی ، با توجه به کیفیت ساخت کامیون و کشنده های داخلی و چینی و با توجه به استهلاک و فرسودی این کشنده ها و همچنین تعمیر و نگه داری زیاد ، پیشنهاد می گردد که در کنار استفاده از این محصولات کشنده های اروپایی که از کیفیت و قدرت و تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند نیز در کشور ایران استفاده شود.

بنز ، اسکانیا ، ولوو ، داف ، مان ، رنو قابلیت واردات دارد.

هلدینگ میر محمد ، پیشرو در زمینه واردات انواع کامیون ، کشنده اروپایی در شهر مشهد ، این افتخار را دارد که  طبق سفارش مشتریان ، انواع کشنده بنز ، اسکانیا ف ولوو ، داف و مان را شرایط مختلف و طبق سفارش مشتری به کشو وارد و پلاک گذاری نمایید.

مشاوره واردات انواع کامیون و کشنده اروپایی در مشهد

تصاویر جدید از کشنده های قابلیت واردات در گمرک اسفند 1402

جهت مشاهده کلیه تصاویر جدید کشنده ها در گمرک ایران به لینک زیر مراجعه کنید

برند های پیشنهادی برای واردات کشنده

برند های پیشنهادی هلدینگ میر محمد ، 6 برند  بنز ، ولوو ، داف ، اسکانیا ، رنو و مان جهت واردات به کشور می باشد.


حالا این که کدام سری از هر کدام از برند های فوق مناسب واردات می باشد ، در ادامه لیسی از سری های متداول را برای شما قرار خواهیم داد.
و برای اطلاع از مشخصات فنی هر کدام از کشنده های ذکر شده به بخش مقالات سایت مراجعه نمایید.

 

مراحل واردات کشنده اورپایی

افرادی که قصد دارند در زمینه واردات و ترخیص انواع کشنده اروپایی فعالیت کنند، لازم است به طور کامل با تمامی مراحل واردات این کالا به کشور ایران آشنا شوند تا بتوانند این کالا را به صورت کاملا قانونی به وارد نمایند.

مراحل هفتگانه واردات انواع کشنده:

مرحله اول دریافت مجوز ورود کالا به کشور و همچنین دریافت کارت بازرگانی از یکی از شعب اتاق بازرگانی می باشد. کارت بازرگانی از جمله مدارکی است که نه تنها در هنگام واردات بلکه در هنگام ترخیص کامیون های وارداتی نیز کاربرد خواهد داشت و از مدارک مهم در زمینه واردات و ترخیص این ماشین محسوب می شود.

مرحله دوم انتخاب کشور محل فعالیت می باشد.

مرحله سوم آشنایی تاجران و بروز رسانی اطلاعاتشان با قوانین واردات و صادرات این کالا در کشور مبداء و مقصد می باشد.

مرحله چهارم با توجه به این که کشنده ، کامیون ها و ماشین های سنگین را باید از کمپانی های معتبر خریداری کرد انتخاب یک کمپانی معتبر می باشد.

مرحله پنجم تاجران باید با فروشنده به مذاکره بپردازند و پس از توافق در رابطه با تمامی شرایط به عقد قرار داد بپردازند.

مرحله ششم تاجران باید برای حمل و نقل محموله کامیون ها و ماشین های سنگین به یک شرکت حمل و نقل مراجعه کرده و با عقد قرار داد جابه جایی این محموله را به آن شرکت واگذار نمایند

توجه به این نکته لازم است که با توجه به وزن زیادی که محموله کامیون ها و ماشین های سنگین دارند، بهترین روش برای حمل و نقل آن ها استفاده از روش حمل و نقل دریایی می باشد.

مرحله هفتم پس از انجام فرایند جابه جایی این محموله تجاری و وارد شدن آن به کشور آغاز فرایند ترخیص کامیون های کشنده می باشد.

میزان هزینه ترخیص و پلاک کشنده وکامیون وارداتی

توجه: قیمت ها ممکن است درصدی متفاوت باشد با قیمت های روز

قیمت های اعلام شده مربوط به انتهای سال 1402  می باشد.

تمامی هزینه‌های اعلام شده به جز هزینه اسقاط بوده و طبق قانون جدید هزینه اسقاط کامیون‌های وارداتی ۵۵ تومان برای هر کشنده است که اکریکبار کامیون وارداتی پلاک کرده باشد هزینه ۴ برابر یعنی حدود ۲۲۰ میلیون تومان برای هر کامیون محاسبه می‌شود.  

  • هزینه گمرک کامیون وارداتی (حدودی): 9,556,000,000 ریال
  • هزینه بازرسی بانک کامیون وارداتی(حدودی): 9,775,000 ریال
  • هزینه استاندارد کامیون وارداتی(حدودی): 345.000,000 ریال
  • هزینه بازرسی استاندارد کامیون وارداتی(حدودی): 75,200,000 ریال
  • هزینه مالیات علی الحساب گمرک کامیون وارداتی(حدودی): 1,045.000,000 ریال
  • هزینه بازرسی آلایندگی کامیون وارداتی(حدودی): 28.750.000 ریال
  • هزینه محیط زیست کامیون وارداتی(حدودی): 75,000.000 ریال
  • هزینه خدمات پس از فروش نمایندگی کامیون وارداتی(حدودی): 3,800.000,000 ریال
  • هزینه قبض انبار شرکت حمل با هزینه تخلیه کامیون وارداتی(حدودی): 57.347.000 ریال
  • هزینه خدمات انبارداری کامیون وارداتی(حدودی): 230,000,000 ریال
  • هزینه کارمزد بانک (بیمه بانک، گردش ریالی، کد ساتا، استاد بانکی و ..) کامیون وارداتی(حدودی): 460,000,000 ریال
  • هزینه کارمزد بازدید و اخذ نمایندگی کامیون وارداتی(حدودی): 172,500,000 ریال
  • هزینه کارمزد حق العمل کاری و ترخیص با 10 درصد ارزش افزوده کامیون وارداتی(حدودی): 1,255,000,000 ریال
  • هزینه تبصره ۲ کامیون وارداتی(حدودی): 13,800,000 ریال
  • هزینه متفرقه ایاب و ذهاب کامیون وارداتی(حدودی): 120,000,000 ریال
  • و مجموع هزینه‌ها حدود 17.000.000.000 ریال می‌باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *