مقالات تخصصی خودرو سنگین

مشخصات فنی کشنده قدرتمند داف DAF XF 530
0 (0)

هلدینگ میرمحمد به عنوان یکی از وارد کنندگان کشنده های اروپایی در کشور ، این بار سبد محصولات خود را با کشنده xf 530 تزئین کرده است . کشنده ۵۳۰ اسب بخاری داف که خوشبختانه در این دوره از واردات کامیون های اروپایی ، وارد کشور شده است ، یکی از برترین و جدیدترین تولیدات این برند محسوب می شود . با وجود اینکه جنگ اسب بخاری بین کامیون های اروپایی با پیروزی اسکانیا 770 به پایان رسیده است ، اما گویی این جنگ در بازار کشور ما تازه در حال شروع شدن است . امروزه اکثر مدل های اروپایی که قبلاً با قدرت زیر ۵۰۰ اسب بخار ارائه می شدند ، در حال ارائه مدل های بیش از ۵۰۰ اسب بخار ، در بازار کشور ما نیز هستند .  کشنده XF 530  نیز با همین هدف پا به عرصه رقابت با سایر تولید کنندگان گذاشته است.

کشنده دافXF 530 رامی شناسید؟

از امکانات و مشخصات فنی و ظاهری آن اطلاعی دارید؟ ایرادی ندارد میتوانید تا انتهای این متن ما را همراهی نمایید و اطلاعات خود را درباره کشنده داف  XF 530 را بیشتر نمایید . ما در هلدینگ میرمحمد  مفتخریم تا شما را برای خرید این کشنده قدرتمند راهنمایی نماییم و با کمال میل این کشنده را برایتان وارد ایران عزیز نماییم.

داف یک شرکت خودرو سازی هلندی است که نزدیک به یک قرن است که در این حوزه مشغول فعالیت است . البته در حال حاضر این شرکت تحت مالکیت شرکت پکار آمریکا قرار دارد. حالا ببینیم این کشنده چه قابلیت‌هایی دارد؟

بررسی ویژگی های فنی داف  XF 530

موتور این کشنده قدرت 530 اسب بخار با دور موتور 1657 را بر عهده دارد. میزان گشتاور موتور این کشنده 2600 نیوتن متر میباشد . موتور این کامیون 6 سیلندر 12/9 لیتری دارد و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 میباشد . گیربکس این کشنده 16 سرعته است . هماهنگی بسیار خوب موتور کشنده داف XF 530 با گیربکس سبب شده است تا مصرف سوخت این ماشین در حد بسیار مناسبی باشد . این کشنده در دو نسخه تک محور و دو محور در جهان وجود دارد اما در ایران فقط نسخه تک محوری یافت میشود . میزان وزن خالص کشنده داف  XF 530 حدودا 18 تن است اما تا 44 تن توان حمل بار را دارد . این داف قدرتمند دارای 12 دنده میباشد و 2 تانکر سوخت هم دارد . خوشبختانه برای مصرف مناسب سوخت ، همه قطعات کامیون مانند رینگ پیستون و پمپ روغن و خنک کننده‌های موتور به شکلی ساخته شده است که منجر به کاهش اصطکاک شود.

بررسی کابین و اتاق داف XF 530

در مطالب بالا ویژگی‌های فنی کشنده داف  XF 530 را بررسی نمودیم . حالا میخواهیم درباره ظاهر این کامیون صحبت نماییم . کشنده داف XF 530 دارای سه مدل کابین مختلف است ، که عبارتند از Comfort ، Space و Super Space . بیشتر کشنده های داف 530 که وارد کشور ایران شدند از کابین مدل Super Space هستند . اندازه داخل کابین این کشنده سیزده متر مکعب است که فضای خوب و مناسبی برای استراحت راننده و کمک راننده است.

ابعاد و طول کشنده
مشخصات فنی و موتور
گیربکس
مشخصات گیربکس تراکسون
مخزن سوخت
سیستم ترمز ها
وزن کشنده
تجهیزات و مشخصات رفاهی کشنده
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *